Data dodania 23.10.2023 - 14:30
Kategorie aktualności

Troje naukowców z Politechniki Łódzkiej otrzymało nagrody przyznane w czasie 8. Forum Inteligentnego Rozwoju. Wyróżniono też zespół projektowy kierowany przez nagrodzoną badaczkę.

Image

Dr Aleksandra Ziemińska-Stolarska z Wydziału Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska została laureatką nagrody „Naukowiec Przyszłości 2023”, w kategorii: „Kobieta nauki, która zmienia świat”. Nagrodę tę przyznano za prowadzenie innowacyjnych badań naukowych mających wymierny wpływ na rozwój przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska. Dr Ziemińska-Stolarska realizuje kilka projektów europejskich, w których odpowiada za analizę obciążeń środowiskowych dla nowo opracowywanych technologii i materiałów. Jednym z nich jest projekt o akronimie HECATE dotyczący rozwoju nowych technologii dostarczania energii elektrycznej dla przemysłu lotniczego.

Z kolei zespół z Politechniki Łódzkiej realizujący ten ambitny międzynarodowy projekt HECATE w Polsce (jego pełna nazwa ,,Hybrid ElectriC regional Aircraft distribution TEchnologies”) został Laureatem Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2023 w kategorii: Projekt Przyszłości.

Tytuł „Naukowiec Przyszłości 2023” otrzymał także dr hab. inż. Marcin Barburski, prof. PŁ z Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów. W ten sposób została doceniona jego praca jako koordynatora międzynarodowego projektu SustDesignTex („Zrównoważone wzornictwo przemysłowe struktur tekstylnych dla kompozytów”) oraz poświęcenie się promocji zrównoważonego rozwoju. Prowadzone działania odnoszą się do projektowania przemysłowego innowacyjnych struktur tekstylnych wykorzystywanych w lekkich konstrukcjach kompozytowych, np. elementów samolotów, dronów i w przemyśle samochodowym.

Kolejną osobą z Politechniki Łódzkiej nagrodzoną tytułem „Naukowiec Przyszłości 2023” jest dr Jacek Stańdo, prof. PŁ. Został on wyróżniony za realizację projektu badawczego „Math3 geovr mathematical models for teaching three-dimensional geometry using virual reality” (Modele matematyczne do nauczania geometrii trójwymiarowej z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości). Z wyników tego projektu skorzystają studenci i pracownicy naukowi wszystkich kierunków inżynierskich i pedagogicznych.


Image