Data dodania 11.10.2021 - 09:26
Kategorie aktualności

W poniedziałek i wtorek w kampusie Politechniki Łódzkiej odbędzie się wyjątkowy piknik integrujący całą społeczność akademicką – studentów, kadrę akademicką i pracowników administracyjnych – zarówno Polaków, jak i obcokrajowców. Będzie to pierwsze takie wydarzenie od momentu wybuchu pandemii COVID-19. 

Image

Przedsięwzięcie pod nazwą Gryz Kultury / Culture Bite to dwa dni pełne atrakcji, które zorganizowane zostaną w Parku Klepacza. Pierwszy dzień wydarzenia prowadzony będzie w języku angielskim, a drugi w języku polskim, tak by zapobiec wykluczeniu jakiegokolwiek członka społeczności PŁ. Podział wydarzenia ze względu na języki jest też uzasadniony tym, że większość studentów zagranicznych studiujących w PŁ na pełnym cyklu kształci się właśnie na kierunkach polskojęzycznych. 

Organizatorzy z Centrum Współpracy Międzynarodowej zaplanowali wiele atrakcji. Degustacje polskich przysmaków, gry integracyjne, pokazy muzyki ludowej czy projekcje filmowe – to tylko niektóre z przewidywanych punktów programu. Obydwa dni zostaną uroczyście otwarte przez rektora uczelni, prof. Krzysztofa Jóźwika. 

 

Image
logo programu NAWA

Wydarzenie Gryz Kultury / Culture Bite organizowane jest w ramach projektu PŁ pod nazwą Welcome TULbox 2.0. finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach programu Welcome to Poland.  

Celem wygranego przez uczelnię projektu jest zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia Politechniki Łódzkiej, m.in. poprzez promocję uczelni jako atrakcyjnego miejsca do pracy, studiowania i prowadzenia badań przez zagranicznych studentów, doktorantów i kadrę akademicką. W ramach Welcome TULbox 2.0., poza spotkaniami integracyjnymi dla społeczności akademickiej powstanie kurs e-learningowy, przygotowujący studentów zagranicznych do funkcjonowania w środowisku akademickim. Wyprodukowane zostaną też filmy, które posłużą do zagranicznej promocji oferty kształcenia na kanale YouTube i w mediach społecznościowych, przy współpracy z zagranicznymi blogerami i youtuberami. Projekt realizowany będzie do maja 2023 roku.