Data dodania 04.10.2023 - 08:49
Kategorie aktualności

- Dzieci często nie rozumieją, że reklamy mają na celu sprzedaż produktów, a nie dostarczenie wartościowych informacji - mówi prof. Magdalena Grębosz - Krawczyk z Wydziału Organizacji i Zarządzania PŁ, która otrzymała z MEiN 350 tys. zł na budowanie świadomości polskich konsumentów, w szczególności dzieci, młodzieży i seniorów.

Image

Na Politechnice Łódzkiej rusza projekt "Marketing od kuchni", który może zmienić nastawienie wielu osób, młodszych i starszych, do różnych form reklamy oraz promocji produktów, zarówno w miejscu sprzedaży, jak i w Internecie. Przewidzianych jest szereg działań edukacyjno - popularyzatorskich prezentujących wiedzę z obszaru marketingu, popartą badaniami naukowymi, która jest pomocna podczas dokonywania decyzji zakupowych i ich realizacji.

Celem projektu jest popularyzacja wiedzy z obszaru szeroko pojętej problematyki marketingowej i budowanie świadomości polskich konsumentów, w szczególności dzieci, młodzieży i seniorów. Te grupy są bowiem szczególnie narażone na wpływ marketingu. Dzieci często nie rozumieją, że reklamy mają na celu sprzedaż produktów, a nie dostarczenie wartościowych informacji. Starsze osoby natomiast mogą być bardziej podatne na agresywną emocjonalną reklamę, manipulacje marketingowe oraz nieuczciwe praktyki marketingowe

- wyjaśnia koordynatorka projektu.

"Marketing od kuchni" zakłada przygotowanie i organizację wykładów, i szkoleń dedykowanych dla trzech grup docelowych tj. seniorów, licealistów i dzieci w wieku szkolnym z województwa łódzkiego. Zadania będą realizowane przez pracowników Zakładu Marketingu przez dwa lata, pod kierunkiem prof. Magdaleny Grębosz-Krawczyk.

 Aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców przygotowany zostanie cykl filmów zawierających wskazówki dla konsumentów oraz utworzone będą profile w mediach społecznościowych i strona www projektu, na których regularnie pojawiać się będą krótkie materiały szkoleniowe. Dodatkowo przewidziano przygotowanie folderów informacyjnych dedykowanych dla seniorów. Zaś aktywizacja najmłodszych uczestników projektu będzie możliwa dzięki stworzeniu specjalnej gry edukacyjnej dostępnej online oraz gry miejskiej.

Podczas spotkań z uczestnikami projektu omawiane będą zasady i przykłady działań marketingowych, a także podane będą wskazówki, jakimi należy się kierować podczas zakupów. Szczególna uwaga poświęcona będzie tematyce związanej z marketingiem emocjonalnym, wizerunkiem marki, mechanizmami social mediów, manipulacją komunikacji marketingowej, greenwashingiem, ochroną konsumenta, czy marketingiem opakowań

- tłumaczy prof. Grębosz-Krawczyk. Wszystkie aktywności będą dostępne bezpłatnie.

Projekt "Marketing od kuchni" jest finansowany z MEiN z programu Społeczna Odpowiedzialność Nauki II.