|
|
Sytuacja panująca na świecie ogranicza nas w wielu kwestiach i wymusza na nas wypracowanie innych niż dotychczas zasad. Dotyczy to również Uczelni, której Uniwersytet Trzeciego Wieku PŁ jest integralną częścią. Planowanie w obecnych czasach jest niezwykle trudne i zmienne. Z uwagi na sytuację, z przyczyn niezależnych od nas nie możemy niczego Państwu zagwarantować. Musimy zachować dużą elastyczność, zarówno co do sposobu prowadzenia zajęć, terminów, osób prowadzących i innych aspektów organizacyjnych, prosimy słuchaczy o wyrozumiałość.
W chwili obecnej możemy powrócić na zajęcia w grupach maksymalnie do 30 osób.
W związku z tym, z racji na dużą liczbę osób wykłady planujemy realizować w formie zdalnej. Wzorem ubiegłego roku wykorzystamy w tym celu prostą w obsłudze platformę słuchacza. Instrukcja obsługi platformy znajduje się w zakładce panel słuchacza https://p.lodz.pl/arch/pl/panel-sluchacza-utw
Wiara w to, że pandemia nie pokrzyżuje nam planów, skłoniła nas do rozszerzenia gamy zajęć dodatkowych, realizowanych w mniejszych grupach (10 do 30 osób). Liczymy na to, że te zajęcia pozwolą nam nie tylko poszerzyć wiedzę ale i spotkać się, wymienić doświadczeniami, mieć żywy kontakt z drugim człowiekiem.
Większość z tych zajęć planujemy hybrydowo, uzależniając sposób ich realizacji (stacjonarny bądź zdalny) od rozwoju pandemii i aktualnych obostrzeń w skali kraju i Uczelni.
Trzeba być gotowym na fakt, że wybrane zajęcia stacjonarne nie będą odwlekane w czasie, tylko kontynuowane w razie konieczności w trybie „on-line”. Szczegółowe informacje odnośnie konkretnych zajęć znajdziecie Państwo w zakładce zajęcia dodatkowe, w belkach poniżej informacji OFERTA ZAJĘĆ DODATKOWYCH - rok akademicki 2021/22 https://p.lodz.pl/arch/pl/zajecia-dodatkowe-utw oraz w biurze UTW PŁ.
W razie przejścia z zajęć stacjonarnych w zajęcia on-line, wymagana jest podstawowa znajomość obsługi komputera i Internetu, posiadanie skrzynki e-mail, dostęp do urządzenia (komputera/tabletu) z odpowiednio szybkim Internetem. Komputer powinien posiadać mikrofon dla uzyskania możliwości komunikowania się z prowadzącym zajęcia.
Z uwagi na limit osób w grupie na wszystkie zajęcia dodatkowe obowiązują zapisy, do wyczerpania limitu miejsc.
Na zajęcia dodatkowe zapisujemy słuchaczy w biurze UTW PŁ (osobiście, mailowo bądź telefonicznie), wg kolejności zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc w danej grupie.
Dla porządku, w trakcie zapisu otrzymacie Państwo indywidualny kod, który jest powiązany z konkretną grupą zajęć dodatkowych. Po otrzymaniu kodu należy dokonać wpłaty za wybrane zajęcia do dnia 17.09.2021, podając w tytule wpłaty kod (w przypadku zapisania się do kilku grup, na jednym dowodzie wpłaty dla jednego słuchacza, wpisujemy kilka podanych przez pracowników UTW kodów).
Nie ma możliwości przekroczenia limitu osób w grupach, stąd prosimy nie wpłacać na zajęcia, na które nie jesteście Państwo zapisani. Wpłaty bez uprzedniego zapisu w razie braku miejsc będziemy musieli przenieść na inne dostępne zajęcia, bądź zwrócić.
UWAGA. Termin wpłat, w tym ważność otrzymanego kodu upływa w dniu 17 września 2021. Po tym terminie będziemy rekrutować nowych słuchaczy z listy rezerwowej, którzy będą zajmować wolne, nieopłacone miejsca w zajęciach dodatkowych. Prosimy więc o konkretne decyzje i terminowe dokonywanie wpłat na wybrane zajęcia. Jeśli ktoś ze słuchaczy będzie chciał dołączyć do grupy zajęć dodatkowych po 17 września 2021 r., proszony jest o kontakt z biurem UTW i upewnienie się czy są dostępne miejsca.
Planowane zajęcia dodatkowe i ich koszt:
1. Grupa zajęć przechodzących w razie obostrzeń w tryb zdalny (TEAMS, mail):
- języki obce (150 zł/semestr – 10 spotkań, 20h lekcyjnych)
- plastyka (150 zł/semestr – 10 spotkań, 20h lekcyjnych)
- informatyka - komputer i Internet (150 zł/semestr – 10 spotkań, 20h lekcyjnych)
- sekcja obsługi multimediów, w tym smartfonów (koszt zajęć 75 zł/semestr – 10 spotkań, w tym 10h lekcyjnych wykładu +10h lekcyjnych konsultacji)
- historia (koszt zajęć 75 zł/semestr, 5 spotkań, 10h lekcyjnych)
- historia sztuki (koszt zajęć 75 zł/semestr, 5 spotkań, 10h lekcyjnych)
- kultura hiszpańska (koszt zajęć 75 zł/semestr, 5 spotkań, 10h lekcyjnych)
- psychologia (koszt zajęć 75 zł/semestr, 5 spotkań, 10h lekcyjnych)
- geografia (koszt zajęć 75 zł/semestr, 5 spotkań, 10h lekcyjnych)
2. Grupa zajęć zawieszonych do odrobienia w razie braku możliwości spotkań:
- brydż sportowy (koszt zajęć 75 zł/semestr, 10 spotkań, 20h lekcyjnych)
- gimnastyka ogólna (koszt zajęć 50 zł/semestr, 10 spotkań, 10h lekcyjnych)
- pilates z elementami jogi (koszt zajęć 50 zł/semestr, 10 spotkań, 10h lekcyjnych)
- basen (koszt zajęć 120 zł/semestr, 10 spotkań, 10h lekcyjnych ćwiczeń plus dodatkowy czas na przebranie)
- spacery z przewodnikiem po mieście Łodzi (koszt zajęć 10 zł/rok, 20 spotkań/rok)
Zastrzega się możliwość modyfikacji rodzajów zajęć, w zależności od liczby osób chętnych.