|
|
Głównym tematem II edycji konkursu było hasło: Generacje Rossmann - Czwarty wymiar przestrzeni. Według organizatorów ma to być miejsce, które połączy wszystkie pokolenia i zniweluje różnice międzypokoleniowe. Nowa architekura wnętrz ma ułatwiać wszystkim klientom korzystanie ze sklepów, także osobom z małymi dziećmi oraz niepełnosprawnym.
- Konkurs jest ukierunkowany na potrzeby firmy. Dla studentów architekury jest próbą wykazania się kreatywnością, a jednocześnie koniecznością połączenia jej z elementami filozofii firmy Rossmann - mówił podczas ogłoszenia wyników prof. Marek Pabich, dyrektor Instytutu Architektury i Urbanistyki PŁ, członek jury konkursowego.
Na tegoroczny konkurs wpłynęło w sumie 19 prac indywidualnych i zespołowych, przygotowanych przez 30 studentów. Projekty zagospodarowania wnętrza zostały przygotowane na przykładzie rzutu największego sklepu "Rossmanna" w Polsce, znajdującego się w Manufakturze. Były bardzo zróżnicowane i bardzo oryginale.
Komisja konkursowa, w której uczestniczyli przedstawiciele PŁ, wyłoniła najlepsze pod względem architektonicznym, wizualnym i użytkowym koncepcje wykończenia sklepów. Pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 10 tys. zł otrzymał zespół w składzie: Marta Zielińska, Katarzyna Stefańska, Patrycja Stelmach. Drugie miejsce i 7 tys. zł dostaną: Alicja Wieczorkiewicz, Aleksandra Kozłowska, Adam Cylny. Trzecie miejsca i nagrodę 5 tys. zł zdobyła Adela Czeczotka.
Obecny na uroczystości Sławomir Misiak - dyrektor Działu Ekspansji w "Rossmannie" mówił o zadowoleniu firmy z poziomu i efektów prac konkursowych oraz dużej inspiracji do zmian w sklepach.
- Jako firma zawsze inwestowaliśmy w młodych ludzi. Są dla nas bardzo ważni. Organizujemy dla nich różne akcje promocyjne i konkursy. Nasze produkty są dostosowane do młodych ludzi. Firma funkcjonuje już 25 lat na rynku. Część klientów, którzy byli kiedyś młodzi już się postarzała i stąd taka tematyka konkursu: powiązania potrzeb młodych i starych klientów. Jednocześnie chcieliśmy zaprosić do współpracy tych młodych ludzi, na których nam bardzo zależy - powiedział dyrektor Sławomir Misiak, na zakończenie spotkania.
"Rossmann" to jedna z największych sieci drogerii w Europie. W Polsce ma obecnie ponad 1300 sklepów. W Łodzi mieści się główna siedziba polskiego oddziału firmy.