|
|
Od 2018 roku pracownicy, studenci oraz goście Politechniki Łódzkiej mogą korzystać z wirtualnego spaceru po uczelni, dzięki umieszczeniu zdjęć kampusów na platformie Google Street View. Władze uczelni zamierzają kontynuować rozbudowę narzędzi wspierających koncepcję inteligentnego kampusu.
W grudniu została udostępniona do korzystania aplikacja „Mobile Alert”, która umożliwia przesyłanie przez pracowników i studentów, informacji dotyczących monitorowania zdarzeń na terenie PŁ. Swoim zasięgiem aplikacja obejmuje powierzchnię ok. 32 hektarów i blisko 20 tys. osób.
Przy pomocy „Mobile Alert” można zgłosić np.: uszkodzenie infrastruktury uczelni, zniszczoną zieleń, zalegające śmieci lub odpadki, nieprawidłowe parkowanie, przeszkody dla osób niepełnosprawnych. Dzieki tym informacjom uczelniane służby porządkowe mogą szybciej reagować na powstałe zdarzenia. Należy jednak pamiętać, iż nie służy do zgłaszania nagłych wypadków, gdzie wymagana jest natychmiastowa interwencja np. straży pożarnej lub policji.
Aplikacja jest niezwykle prosta w obsłudze, może być zainstalowana zarówno na urządzeniach z systemem iOS, jak i Android i jest do pobrania na stronie: Mobile Alert. Raporty z przesłanych zgłoszeń, które będą zawierać statystyki dotyczące ich kategorii, rodzajów oraz terminów realizacji, będzie można śledzić na uczelnianej platformie WIKAMP: Mobile Alert - statystyki.
Aplikacja „Mobile Alert” została objęta patronatem JM Rektora Politechniki Łódzkiej, prof. dra hab. inż. Sławomira Wiaka.
Więcej informacji dotyczących aplikacji jest dostępnych w zakładce Mobile Alert.