|
|
Microsoft Imagine Cup, konkurs znany jako technologiczne mistrzostwa świata studentów, wkracza właśnie w swoją decydującą fazę. Jury tegorocznej, 14. edycji wyłoniło 15 najlepszych projektów w trzech kategoriach: Innowacje, Gry oraz Projekty Społeczne, w każdej po pięć zespołów. Nasi studenci informatycy, aż trzy zespoły z Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej, zakwalifikowali się do finałów krajowych konkursu Microsoft Imagine Cup w kategorii Games.
Są to zespoły:
- Raisin' (Bartłomiej Dobrowolski, Jakub Dziedzic, Mateusz Kaczoruk - Katolicki Uniwersytet Lubelski, Jakub Wujek),
- TeamWithoutRepo (Dariusz Bartczak, Mikołaj Druszcz, Łukasz Sobczyk, Cezary Wojciechowski),
- Unicell (Igor Derbis - Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności, Kamil Kozłowski, Mateusz Miągowski, Jakub Rogalski).
Opisy realizowanych przez zespoły projektów (z oficjalnego kanału konkursu na podstawie przesłanych przez nich opisów):
Raisin' wraz z grą Nested
Gra pozwala zdobywać wiedzę w nowy sposób: grając naucza tworzyć gry. Celem gracza jest znalezienie odpowiedzi na każde pytanie początkującego twórcy gier. Projekt odpowiada na ukrytą potrzebę graczy, która streszcza się w pytaniu: „Jak właściwie działają gry?". Gracz wciela się w rolę Samanthy, uczennicy liceum, która sprawdza nowy sposób nauki poprzez umieszczenie uczniów w grze video.
TeamWithoutRepo z grą Komo&Nik
To gra kooperacyjna na PC i konsolę Xbox 360, w której gracz odbiera niegodziwym i oddaje biednym, wzorem legendarnego Robin Hooda. Zadanie nie jest proste. Ze względu na gabaryty przedmiotów gracze muszą ze sobą ściśle współpracować przenosząc je i obracając tak, aby ich nie uszkodzić. Popsuty przedmiot nikomu przecież nie pomoże. Uderzenie w ścianę sprowadzi do nas bogatego właściciela, co będzie oznaczać dla nas klęskę – game over. Misję graczy ułatwiają przedmioty w domu samego właściciela, które możemy wykorzystać przeciwko niemu, wabiąc go i odwracając uwagę od działań graczy. W sytuacji pomagają graczom zorientować się wyczulone zmysły bohaterów, które mgnieniu oka pomagają im określić, co powinni wynieść, a co mogą wykorzystać jako narzędzie do odwrócenia uwagi właściciela.
Unicell
Projektem jest gra mobilna Unicell Manager, w której kontrolujemy działanie organizmu jednokomórkowego. Celem jest przetrwanie i ewolucja. Gracz przejmuje kontrolę nad nierozwiniętym organizmem jednokomórkowym, a jego celem jest poprowadzenie komórki przez proces ewolucji poprzez zarządzenie jej wewnętrznymi strukturami. Proces ten obejmuje: wchłanianie pożywienia, odrzucanie szkodliwych cząsteczek, budowanie nowych organelli, trawienie pokarmu na molekuły i składowanie owych molekuł. Po wyprodukowaniu odpowiedniej ilości energii, komórka może ewoluować, odblokowując przy tym nowe organelle do zbudowania i zmieniając ich statystyki. Gracz zawsze ma wybór, w jakim kierunku rozwinie swoją komórkę. Przewidywany czas sesji to 15 minut.
Gra oferuje szeroki wachlarz rozwiązań, które czynią każdą rozgrywkę zupełnie inną od poprzedniej. Znajdziemy tu także system krótkoterminowych celów i nagród, oraz modyfikatory rozgrywki reprezentowane jako karty kolekcjonerskie, które można zastosować przed rozpoczęciem nowej rozgrywki.
Już 13 kwietnia podczas finałów krajowych dowiemy się, które z nich będą miały szansę reprezentować Polskę podczas światowych rozgrywek Imagine Cup 2016 w Seattle. Na zwycięzców w każdej z kategorii w finałach światowych czeka 50 tys.
Gala Finałowa będzie transmitowana na żywo: https://channel9.msdn.com/Events/Wydarzenia-Microsoft/Finaly-Imagine-Cup (link is external)