Rekrutacja.p.lodz.pl
Wikamp


Fb

Współpraca Politechniki Łódzkiej i Le Polish Bureau, technicznego oddziału UNIT9



Umowa zawarta 27 lutego 2019 roku dotyczy wymiany wiedzy, a także wspierania studentów oraz początkujących przedsiębiorców uczestniczących we wspólnych inicjatywach naukowych i kulturalnych oraz spotkaniach, warsztatach i szkoleniach. Najzdolniejsi informatycy mogą liczyć na staże i praktyki.

Dokument podpisali: prorektor PŁ ds. innowacji i rozwoju uczelni prof. Dariusz Gawin oraz Maciej Zasada – założyciel firmy Le Polish Bureau. Politechnika Łódzka oraz Le Polish Bureau uzyskały nawzajem tytuł Partnera, który będzie promować podjętą współpracę.

Założony przez Macieja Zasadę techniczny oddział londyńskiej firmy UNIT9 funkcjonujący pod nazwą Le Polish Bureau od lat angażuje się w projekty wspierające studentów i absolwentów łódzkich uczelni. Polski oddział UNIT9 jest również organizatorem pierwszego w Polsce festiwalu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości UNIT9 VR Challenge. W dwóch pierwszych edycjach tej imprezy, zorganizowanej przy współpracy z wydziałem FTiMS Politechniki Łódzkiej, zwyciężyli studenci tego właśnie wydziału.

Działalność firmy Le Polish Bureau wpisuje się doskonale w obszar naukowo-badawczy związany z rzeczywistością wirtualną (VR) i rozszerzoną (AR). Wydział FTIMS Politechniki Łódzkiej od blisko 25 lat prowadzi badania w tym obszarze – mówi prorektor prof. Dariusz Gawin. – Od 10 lat nasi informatycy z FTIMS organizują Ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, w którym „wirtualne środowisko” (VR) odgrywa bardzo istotną rolę. Cieszymy się, że wieloletnia współpraca z firmą UNIT9 zostaje sformalizowana i uzupełnia szerokie portfolio podmiotów krajowych i zagranicznych, które możemy wspierać naszą wiedzą i doświadczeniem. Liczymy, że sformalizowana współpraca zaowocuje wspólnymi projektami komercyjnymi i naukowo-badawczymi.

Jak podkreśla Maciej ZasadaUmowa partnerska dla polskiego oddziału UNIT9 stanowi szansę na pogłębianie dalszej współpracy i rozwinięcie jej nowych form, m.in. poprzez aktywny udział w imprezach organizowanych przez uczelnię, spotkaniach, warsztatach, szkoleniach. Stwarza też szansę na realne wsparcie merytoryczne studentów Politechniki Łódzkiej, a także pomoc w rozwijaniu ich ścieżki kariery, np. poprzez system staży czy praktyk dla utalentowanych programistów.

Jednocześnie – jak dodaje Jakub Brzózka, Marketing Manager – UNIT9 jako będąca od lat w światowej czołówce firma specjalizująca się w wykorzystaniu technologii w branży reklamowej daje ogromne możliwości poznania praktycznego zastosowania technologii wykorzystywanych m.in. w świecie reklamy, takich jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość czy sztuczna inteligencja.

Warto nadmienić, że działalność naukowców Wydziału FTIMS PŁ znacznie wykracza poza reprezentowaną przez firmę UNIT9 branżę reklamową, obejmując szereg projektów o istotnym oddziaływaniu społecznym i kulturowym oraz wykorzystujących wirtualne środowisko w medycynie i psychologii. Stanowić to może kolejny obszar wymiany doświadczeń.

 

___________

Politechnika Łódzka plasuje się w czołówce najlepszych uczelni w Polsce, jest jedyną uczelnią techniczną w regionie łódzkim. Kształci prawie 15 tysięcy studentów, w tym także w języku angielskim i francuskim. W uczelni zatrudnionych jest 1200 naukowców. Komisja Europejska nadała Politechnice Łódzkiej prestiżowe logo HR Excellence in Research. Wśród strategicznych celów uczelni ważne miejsce zajmuje komercjalizacja wyników badań oraz współpraca z otoczeniem gospodarczym, m.in. w zakresie edukacji, opracowywania nowoczesnych technologii i prowadzenia projektów badawczych z partnerami w Polsce i za granicą.

UNIT9 to założona w Londynie w 1996 roku interaktywna firma produkcyjna realizująca innowacyjne i zaawansowane technologicznie elementy globalnych kampanii reklamowych dla największych na świecie agencji i ich klientów (m.in. Google, Nike, Samsung, Adidas, Reebok, Disney, Adobe, Sony, Calvin Klein, Pepsi, Audi, IBM, Lexus, Mercedes). Firma tworzy interdyscyplinarne projekty będące na styku wielu światów: digital, filmu, instalacji interaktywnych, VR / AR oraz sztucznej inteligencji. Skupia ponad 150 osób na całym świecie (około 40 w Polsce: Łodzi i Warszawie).

 


Data dodania:2019-02-27
Data aktualizacji
Data zakończenia
Wprowadzone przez:
Ewa Chojnacka

Uczelnia

Wydziały I JEDNOSTKI UCZELNIANE