|
|
Założony przez Macieja Zasadę techniczny oddział londyńskiej firmy UNIT9 funkcjonujący pod nazwą Le Polish Bureau od lat angażuje się w projekty wspierające studentów i absolwentów łódzkich uczelni. Polski oddział UNIT9 jest również organizatorem pierwszego w Polsce festiwalu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości UNIT9 VR Challenge. W dwóch pierwszych edycjach tej imprezy, zorganizowanej przy współpracy z wydziałem FTiMS Politechniki Łódzkiej, zwyciężyli studenci tego właśnie wydziału.
– Działalność firmy Le Polish Bureau wpisuje się doskonale w obszar naukowo-badawczy związany z rzeczywistością wirtualną (VR) i rozszerzoną (AR). Wydział FTIMS Politechniki Łódzkiej od blisko 25 lat prowadzi badania w tym obszarze – mówi prorektor prof. Dariusz Gawin. – Od 10 lat nasi informatycy z FTIMS organizują Ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, w którym „wirtualne środowisko” (VR) odgrywa bardzo istotną rolę. Cieszymy się, że wieloletnia współpraca z firmą UNIT9 zostaje sformalizowana i uzupełnia szerokie portfolio podmiotów krajowych i zagranicznych, które możemy wspierać naszą wiedzą i doświadczeniem. Liczymy, że sformalizowana współpraca zaowocuje wspólnymi projektami komercyjnymi i naukowo-badawczymi.
Jak podkreśla Maciej Zasada – Umowa partnerska dla polskiego oddziału UNIT9 stanowi szansę na pogłębianie dalszej współpracy i rozwinięcie jej nowych form, m.in. poprzez aktywny udział w imprezach organizowanych przez uczelnię, spotkaniach, warsztatach, szkoleniach. Stwarza też szansę na realne wsparcie merytoryczne studentów Politechniki Łódzkiej, a także pomoc w rozwijaniu ich ścieżki kariery, np. poprzez system staży czy praktyk dla utalentowanych programistów.
Jednocześnie – jak dodaje Jakub Brzózka, Marketing Manager – UNIT9 jako będąca od lat w światowej czołówce firma specjalizująca się w wykorzystaniu technologii w branży reklamowej daje ogromne możliwości poznania praktycznego zastosowania technologii wykorzystywanych m.in. w świecie reklamy, takich jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość czy sztuczna inteligencja.
Warto nadmienić, że działalność naukowców Wydziału FTIMS PŁ znacznie wykracza poza reprezentowaną przez firmę UNIT9 branżę reklamową, obejmując szereg projektów o istotnym oddziaływaniu społecznym i kulturowym oraz wykorzystujących wirtualne środowisko w medycynie i psychologii. Stanowić to może kolejny obszar wymiany doświadczeń.
___________
Politechnika Łódzka plasuje się w czołówce najlepszych uczelni w Polsce, jest jedyną uczelnią techniczną w regionie łódzkim. Kształci prawie 15 tysięcy studentów, w tym także w języku angielskim i francuskim. W uczelni zatrudnionych jest 1200 naukowców. Komisja Europejska nadała Politechnice Łódzkiej prestiżowe logo HR Excellence in Research. Wśród strategicznych celów uczelni ważne miejsce zajmuje komercjalizacja wyników badań oraz współpraca z otoczeniem gospodarczym, m.in. w zakresie edukacji, opracowywania nowoczesnych technologii i prowadzenia projektów badawczych z partnerami w Polsce i za granicą.
UNIT9 to założona w Londynie w 1996 roku interaktywna firma produkcyjna realizująca innowacyjne i zaawansowane technologicznie elementy globalnych kampanii reklamowych dla największych na świecie agencji i ich klientów (m.in. Google, Nike, Samsung, Adidas, Reebok, Disney, Adobe, Sony, Calvin Klein, Pepsi, Audi, IBM, Lexus, Mercedes). Firma tworzy interdyscyplinarne projekty będące na styku wielu światów: digital, filmu, instalacji interaktywnych, VR / AR oraz sztucznej inteligencji. Skupia ponad 150 osób na całym świecie (około 40 w Polsce: Łodzi i Warszawie).