|
|
Podczas dwutygodniowego pobytu w Łodzi, młodzi Argentyńczycy i Brazylijczycy wraz z opiekunami opracowywać będą narzędzia promocji oferty edukacyjnej PŁ za granicą, a następnie, jako „Ambasadorzy PŁ”, podejmą działania reklamujące uczelnię w swoich krajach ojczystych.
Uczestnicy „TUL Study Camp” będą mogli poczuć się jak studenci Politechniki Łódzkiej i mieszkańcy studenckiego miasta, jakim jest Łódź. Organizatorzy z Centrum Współpracy Międzynarodowej PŁ zadbają też przybliżenie Polonusom historii i kultury kraju ich przodków.
Program wydarzenia jest bogaty w wiele atrakcji.
– Oprócz cyklicznych spotkań na lekcjach języka polskiego i zajęciach Design Thinking, planujemy wycieczki po Księżym Młynie oraz śladami łódzkich murali. Przygotowaliśmy również szereg spotkań, między innymi ze studentami IFE oraz kołami studenckimi PŁ – Lodz Solar Team i Iron Warriors. Nasi goście na pewno nie będą się nudzić – mówi Joanna Włodarczyk z CWM PŁ, koordynator projektu.
Przedsięwzięcie podsumuje piknik pod chmurką, który odbędzie się 18 lipca, na dwa dni przed wylotem uczestników z Polski. Rezultatem projektu będzie, między innymi, spot promocyjny, realizowany wspólnie z Centrum Multimedialnym PŁ.
Głównym celem pomysłodawców szkoły letniej, zgodnym ze strategią internacjonalizacji uczelni, jest zachęcenie kandydatów z zagranicy do studiowania w Politechnice Łódzkiej, a także geograficzne poszerzenie krajów z których pochodzą.
„Promocja oferty edukacyjnej Politechniki Łódzkiej wśród Polonii w Argentynie i Brazylii” to jeden z dwóch projektów Politechniki Łódzkiej, dofinansowanych przez NAWA w ramach programu „Nowoczesna Promocja Zagraniczna”. Drugi zatytułowany „Ça roule avec TUL” skierowany jest do mieszkańców Maroka.
Więcej szczegółów na temat „TUL Study Camp” znaleźć można na stronie projektu.