|
|
- Pomysł innowacyjnego rozwiązania zagłówka zwycięzcy, to zwrócenie uwagi na dbałość o nasze kręgosłupy. Przyszły inżynier zaprezentował projekt, który odciąży kręgi szyjne. Dotychczas żaden z producentów nie zastosował takiego rozwiązania – tłumaczy dr inż. Mariusz Stegliński z Instytutu Inżynierii Materiałowej Politechniki Łódzkiej.
Spotkanie Kapituły, która wyłoniła laureatów konkursu, odbyło się na początku lipca na Zamku Arcybiskupów Gnieźnieńskich w Uniejowie. W składzie komisji konkursowej była kadra zarządzająca firmy Kongsberg Automotive Pruszków oraz przedstawiciele największych, wyższych uczelni technicznych w Polsce.
– Prace konkursowe prezentowały wysoki poziom. Jeszcze raz okazało się, że mamy bardzo twórczych i pomysłowych młodych inżynierów. Jury zachwyciło się wyjątkową kreatywnością oraz nieszablonowym podejściem studenta Politechniki Łódzkiej, ponieważ wykonał prototyp swojego rozwiązania i „przetestował” go. Świadczy to o pasji młodego człowieka, jak również inżynierskim podejściu w szukaniu nowych rozwiązań i innowacji – mówi Grzegorz Kasperczyk, Innovation and New Technology Leader Kongsberg Automotive Pruszków. 9 sierpnia w siedzibie firmy w Pruszkowie, zostały wręczone laureatom nagrody pieniężne.
Kongsberg Automotive to norweski holding, działający w branży motoryzacyjnej od ponad 50 lat. Produkuje m.in.: maty grzewcze, systemy wentylowania foteli samochodowych, regulacji podparcia lędźwiowego, a także masażu, które są montowane w większości pojazdów na świecie, takich marek jak: Volvo, BMW, Daimler, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, Audi, Porche, Ferrari, GM, Renault, Citroen, Peugeot, FIAT, Toyota, Maserati czy Bentley. W Polsce Kongsberg Automotive działa już od 15 lat w Pruszkowie i zatrudnia obecnie ponad 1000 pracowników. W swojej produkcji firma wykorzystuje najnowsze technologie.